Utklädningsveckan 2009.

IMG_5369IMG_5367

Galenskaperna med Anders och Kerstin fortsätter när Korpmobilen rullar vidare.

Jahaja, då var man hemma från ett solgassigt Wisby. En trevlig vecka där det faktiskt också fanns en hel del rum för hantverk och medeltida tramserier. Hantverket kommer redovisas i kommande inlägg men i väntans tider vill jag delge lite bilder från veckan.

IMG_5352Evelina och Korpan framför den stolta Drothemshirdskatedralen.

IMG_5410Andreas och Frej som grejjar med förberedelser till växtfärgning. Frej var längre än vad jag föreställt mig. Och trevligare.

IMG_5449Veckans viktigaste, mest purjo och prestigeladdade spel, Gluckenhaus.

IMG_5487Petter iförd Kerstin cotehardie med dok och allt. Som målad på kroppen alltså…

IMG_5495Hur många smeder krävs det för att kontrollera en domare? Samuel i full färd att döma i smidestävlingen, en skojjig opretto tävling. Jag tror jag slutade på fjärde plats med skadad hand. En flisa flög ur hammaren och skar upp ett litet men djupt jack. Det händer bara på tävling…

IMG_5506Medeltidsveckan är också en vecka för romans och….

IMG_5509….glada färger som man vanligtvis inte skulle ta på sig. En eloge till Evelina och Scan.

IMG_5517Det blev också några besök hos tattarna på kvällarna. Tattarna är kan man säga är medeltidsveriges svar på studentkåren. Alkohol, trummor och fåniga sånger under lättillgängliga former, men också ett tillfälle för mycket värme och goda samtal.

Jag vill tacka alla, Kerstin och Drothemshirdarna särskilt, för att förgyllt veckan och gjort den uthärdlig.

4 kommentarer

Filed under Övrigt & pålysningar, Textil, Växtfärgning

4 responses to “Utklädningsveckan 2009.

  1. djingis85

    Vilket röj det verkar ha varit, ska banne mig till nästa års MtV om jag så ska simma över till Visby 🙂

  2. Låter ra djingis85!

    Årets Medeltidsvecka var under som vanligt. Extra roligt att du var där Anders!

  3. Frej

    Åh vad goda de där äpplena inte var!
    Jättekul att få träffa er till slut, både dig & Kerstin och allt annat folk man stötte på!
    Hoppas det blir fler gånger snart.

  4. Glückshaus verkar dra på segertåg genom sverige…

Kommentera

