Stadsparksprojektet!

Denna sommar arbetar jag som museipedagog och hantverkshistoriker på Friluftsmuseet i Stadsparken, jönköping. Det är under Jönköpings Läns museum och jobbet sträcker sig till 17 aug. Jag kommer återskapa 1700-tal och dess olika sysslor för besökaren. Det kommer bli allt från luntakok, såptillverkning, smide, till sömnad, saftkokning och trähantverk. Mycket av materialet publiceras på bloggen.

Här är jag på jobbet i vilket fall i mina lite snobbigare tidiga 1700-talskläder, annars kommer jag klä mig mer allmogemässigt.

1 kommentar

Filed under Övrigt & pålysningar

One response to “Stadsparksprojektet!

  1. Pingback: Jubileum | Kurage -Hantverk, historia och reenactment

Kommentera

